Cele mai bune tactici pentru promovarea unui magazin online

promovarea unui magazin online

Ți-ai deschis magazinul tău online și ești pregătit să începi să vinzi. Ce este defapt provocarea unui magazin online? cel mai important este să atragi clienți pentru magazinul tău online, obținănd astfel mai mult trafic pe site și creșterea vănzărilor.

Dacă te chinui și nu știi de unde să începi, articolul acesta este pentru tine.

În principiu marketingul digital pentru un site de E-commerce nu este diferit de marketingul tradițional. Există multe modalități să îți promovezi afacerea online. Sunt modalități gratis și plătite. În acest articol vei afla 10 tactici pentru promovarea unui magazinul online și pentru creșterea traficului.

De ce este importantă promovarea unui magazin online?

Construirea unui site web nu va fi destul pentru a genera vânzări. Va trebui să folosești diferite tehnici de marketing digital și un plan de marketing pe termen lung pentru a ieși în evidență față de concurenți.

Scopul final al promovării magazinul tău online este:

  • Ajungi la clienți potențiali
  • Convingi clienții despre produsele și serviciile tale
  • Creezi încredere și atragi clienții să cumpere

Care este publicul țință pentru care promovezi magazinul online?

Pentru o strategie de marketing eficientă, ar trebui să îți împărți timpul și bugetul în funcție de activitățile de marketing pe care va fi nevoie să le faci. În general, există 3 grupuri țintă principale de marketing pentru magazinele online, cu abordări diferite:

  • Clienții care știu deja despre magazinul tău online sau au cumpărat de acolo în trecut
  • Clienții care sunt în căutare de produse sau servicii pe care le oferi. Aici trebuie să îi ajuți să descopere produsul tău care ajută nevoile lor prin optimizarea pentru motoarele de căutare(SEO) și optimizarea site-ului.
  • Clienții care deja știu de produsul pe care îl oferi. Este important să crești cunoșțința clienților legată de brand-ul tău pentru a lua decizii de cumpărare analizând problemele lor și oferind soluții.

Cele mai bune 10 Tactici pentru promovarea unui magazin online:

Îți vom prezenta mai jos tacticile de succes pe care dacă le utilizezi corect vei avea parte de succes când vine vorba de afacerea ta. Iată care sunt cele 10 tactici pentru promovarea unui magazin online:

Creează și actualizează lista de e-mailuri

Emailul este cea mai populară metodă de marketing pentru promovarea unui magazin online. În primul rând, trebuie să obții cât mai multe adrese de e-mail de la clienții actuali și potențiali de la:

  • Clienți existenți
  • Persoane care sunt interesate de evenimentele tale sociale
  • Vizitatori pe site (utilizează pop-up pentru a sugera clienților să lase un e-mail pentru o mică promoție în schimb, cum ar fi transportul gratuit sau 15% reducere la prima lor achiziție) Apoi, poți lansa o campanie de marketing prin e-mail pentru a trimite un e-mail la toți din lista de e-mail pentru a îți vizita magazinul online
  • Poți oferi reduceri atunci când clienții recomandă prieteni sau distribuie site-ul tău

2. Îmbunătățește-ți prezența pe rețelele sociale

Alta metodă eficientă pentru a promova afacerea ta online este să te folosești de rețelele sociale. Dacă deja ai urmăritori pe rețelele sociale, aici sunt niște modalități pentru a crește brand awereness-ul pentru brand-ul tău:

  • Postează mai des
  • Investește în crearea de conținut vizual dinamic și videoclipuri care captează atenția
  • Folosește hashtags cu cuvinte cheie potrivite
  • Încurajează-ți clienții să distribuie conținutul tău
  • Promoții cu cadouri gratis
  • Pentru a îți arată experiența încurajează-ți clienții să participe la o conferință virtuală sau un webinar pentru a-ți prezenta afacerea
  • Colaborează cu bloggeri care sunt activi în nișa ta. Alege canalele relevante pentru publicul țintă și concentrează-te asupra lor.

3. Optimizare SEO

SEO este un process complex unde nu este nevoie să acoperi și să optimizezi orice colț din motoarele de căutare Google. Pune-te în locul unui consummator:

  • Ce informații vrea clientul să obțina?
  • Cum caută clientul un produs?
  • Ce zice publicul tău țință despre produsul tău?

Sunt niște pași foarte importanți de urmărit pentru a avea o strategie SEO eficientă:

  • Cercetarea cuvintelor cheie
  • On-page SEO
  • Arhitectura site-ului (web design)

Mai departe vei ști la ce trebuie să fii atent pentru magazinul tău online care ajută motoarele de căutare să înțeleagă afacerea ta.

  • Titlu
  • URL-uri
  • Tag-uri
  • Descrierile la produse
  • Poze
  • Blog

4. Folosește Google Ads

Scopul optimizării motoarelor de căutare este să obții primele poziții in clasament. Google Ads va apărea în continuare, pe primele locuri în clasament.  Utilizarea Google Ads pentru marketingul în motoarele de căutare va:

  • Asigura că magazinul tău online apare primul la motoarele de căutare cu cuvinte cheie alese de tine.
  • Trafic nou pe site întrun mod efficient fără cerințe de design
  • Poți urmării progresul constant
  • Ajustează campaniile in funcție de performanță

5. Promovează-te pe mediile sociale

Majoritatea clienților potențiali pentru magazinul tău online vor petrece mult timp pe rețelele de socializare. Acesrea sunt un spațiu excelent pentru a promova afacerea ta și să introducă produse noi pentru clienți potențiali. Exemple de rețele sociale sunt:

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • Pinterest
  • LinkedIn

Pentru a simplifica procesul de a alege rețelele potrivite pentru business-ul tău poți urmări acești pași:

  • Dacă publicul tău țință sunt mai activi pe Instagram, promovează pe Instagram și nu pe alte rețele de socializare
  • Start small: Folosește imagini simple și videoclipuri care captează atenția și demonstrează cum se folosește produsul
  • Public țință! Publicul țintă la potențiali clienți trebuie să fie de cea mai bună calitate. Trebuie să includă rutinele cumpărătorilor și datele demografice
  • CTA (call to action) relevant: „Cumpărați acum” este mai bun decât un CTA precum „Aflați mai multe” pentru a influența direct decizia de a cumpăra.
  • Monitorizează performanța: vezi raportul de anunțuri în primele săptămâni și ajustează tacticile atunci când este necesar

6. Colaborează cu brand-uri similare

Colaborarea cu brand-uri care complementează sau sunt similare cu  magazinul tău online este un fel de promoție pe mai multe fronturi.

  • Găsește o afacere cu public țință care vănd produse complementare.
  • Poți oferi cadouri complementare gratuite pe diferite perioade a anului
  • Promoții cu reduceri la un produs specific cănd cumperi alt produs

7. Consideră colaborări cu influenceri

Influencerii au mulți urmăritori și ei pot influența alegeriile lor. Colaborarea cu un influencer potrivit poate să:

  • facă mai mulți clienți potențiali să vădă produsul tău
  • Aleagă influenceri care se aliniază cu publicul tău țintă și cu valorile mărcii
  • Creeze împreună produse sau arome noi pentru magazinul tău unde influencerii îți vor promova produsul
  • Vorbească despre produsul tău
  • Demonstreze cum funcționează produsul tău
  • Scrie o postare de blog despre produsul tău
  • Posteze conținut pe rețelele de socializare

8. Reclame prin podcasturi

Podcast-urile sunt o dovadă că marketing-ul nu trebuie întotdeauna să fie vizuale. Multe magazine online aleg să îți promoveze afacerea cu podcast-uri. Este o metodă excelentă pentru a transmite un mesaj pentru un public țintă:

  • Podcast-ul trebuie să fie legat de industria în care acționezi pentru a explica valorile mărcii tale și pentru a discuta despre prețuri
  • Explica de ce produsul tău este valoros și merită cumpărat cu informații solide pentru clienți

9. Vânzarea prin mai multe platforme

Vânzarea pe mai multe platforme te ajută să ca brand-ul tău să ajungă la mai mulți clienți potențiali. De exemplu, piețele precum eBay și Amazon au un volum de trafic constant și mai mare decât un magazin online. Vânzarea pe acele platforme crește vizibilitatea mărcii magazinului online.

10. Înveștește in web design pentru a crea o prima impresie bună

Indiferent de ce metodă de marketing vei alege să faci, vei atrage clienți potențiali la site-ul tău și vei încerca să transformi traficul în vănzari.

Site-ul tău poate să fie considerat inima strategiilor tale de marketing online. 9 din 10 din primele impresii vin din  design-ul site-ului tău. Investește în designul site-ului web pentru a face o impresie pozitivă care reflectă stilului și brand-ului tău.

Concluzie

Să promovezi afacerea ta online nu este o sarcină ușoară. Pentru a pormova magazinu online al tău este nevoie de mult timp și efort. Recomandarea noastră este să parcurgi pas cu pas și să urmezi strategiile prezentate în articolul acesta.

Trebuie să ai răbdare și să alegi strategii de marketing potrivite. Un plan bine gândit de la început va aduce beneficii pe termen lung și profit pentru afacerea ta.

We Design
We Design

We Make IT happen!