Se spune că SEO local este una din cele mai eficiente metode de promovare digitale pentru piața locală.
Dacă dorești să fii mai vizibil pentru consumatorii locali online, va trebui să știi despre optimizarea locală pentru motoarele de căutare (SEO). Aproape jumătate din toate căutările de pe Google sunt efectuate de persoane care caută produse, servicii sau informații în zona lor locală. Așa ca afacerea ta ar beneficia în mod evident prin îmbunătățirea prezenței sale în căutarea locală.
Află mai jos ce este mai exact SEO local.
Ce este SEO local și cum funcționează?
Local SEO este o tehnică de marketing care îți va ajuta compania locală să-și îmbunătățească vizibilitatea în rezultatele căutării locale Google. SEO local este realizat pentru companiile care doresc să fie găsite mai ușor în mediul online de către consumatorii din zona locală. Dacă doreșți să vinzi produse sau servicii consumatorilor aflați într-un anumit oraș, trebuie să fii informat despre marketingul de căutare local.
Pentru a realiza SEO pentru o afacere locală, vei efectua o serie de acțiuni pentru vizibilitatea căutării locale. Aici sunt niște strategii bune de implementat:
- optimizează profilul tău de Google Business Profile
- Creează o reputație de brand
- Optimizarea site-ului web
- Adaptarea la modificările căutării Google
- Link-building local
- Luptă împotriva spamul-ui
Făcut corect, acest tip de SEO ajută o afacere locală să apară mai bine în Pachetul local, Local Finder, rezultatele organice localizate și pe Google Maps
Care sunt benefiicile de SEO local?
Marketingul SEO local crește vizibilitatea în rezultatele căutării locale. Acest fapt va duce la:
- numărul crescut de oameni din zona ta care să știe despre afacerea ta
- atragerea unui număr mai mare de trafic pietonal
- generarea mai multor conversii
- construirea reputației și dezvoltarea afacerii
Afacerea ta mai cunoscută pe piața locală
Vizibilitate mai bună în rezultatele căutării locale înseamnă că este posibil ca mai mulți oameni să îți descopere afacerea. De aici, cel care caută ar putea să acceseze site-ul tău web, să te sune sau să decidă să îți viziteze afacerea în persoană.

Conversie mai bună
Să iei acțiunea pentru a crește vizibilitatea afacerii tale prin SEO local va duce în mod natural la vizitarea mai multor persoane a site-ului web al companiei tale. Mai departe va crea mai mult trafic web care va duce la mai multe conversii (cum ar fi vânzări, abonamente sau solicitări de servicii).
Deoarece consumatorii online pot găsi informațiile de care au nevoie în rezultatele căutării, nu vor fi întotdeauna nevoiți să îți viziteze site-ul web. O persoană care caută de exemplu doar indicații de orientare către o companie, va găsi aceasta informații direct. Îi va afșisa un număr de telefon sau indicații de orientare cu google maps. Ei pot vedea, de asemenea, orele de deschidere și alte detalii despre afacere.
Consturiește-ți reputația și dezvoltă-ți afacerea
Indiferent de tipul afacere, o reputație pozitivă este o condiție importantă pentru succesul pe termen lung. Efectuarea de marketing local de căutare te poate ajuta să obții un profil pozitiv, public.
Trebuie să obții în mod regulat recenzii noi online. Este unul dintre cele mai importante aspecte ale reputației tale online, deoarece se știe că acestea joacă un rol important în luarea deciziilor consumatorilor. Obținerea constantă de recenzii noi este, de asemenea, un factor de clasare SEO local dovedit, ceea ce face ca aceasta să fie o activitate de win-win.
Concluzie
Optimizarea pentru căutarea locală este importantă, în special pentru companiile concrete care deservesc anumite orașe, regiuni și chiar părți ale unor continente.
Când este făcut corect, SEO local permite oamenilor să găsească informații despre afacerea ta rapid și ușor, apropiindu-ți clienții cu un pas de o tranzacție reușită.